Artykuł sponsorowany

Zwrot ubezpieczenia OC za zezłomowany samochód

Zwrot ubezpieczenia OC za zezłomowany samochód

Każdy zarejestrowany pojazd musi obowiązkowo posiadać ubezpieczenie, bez względu na to, w jakim jest stanie. W związku z tym, jeśli jesteśmy posiadaczami powypadkowego samochodu, którego nie opłaca się naprawiać – najlepszym wyjściem jest jak najszybsze oddanie go firmie zajmującej się złomowaniem aut. Jak to zrobić, aby odzyskać pieniądze za niewykorzystany okres wykupionej polisy OC?

Czy za zezłomowany samochód należy się zwrot kosztów ubezpieczenia?

Po oddaniu auta na złom można ubiegać się o zwrot części pieniędzy za zakup składki OC. Zazwyczaj suma, która nam przysługuje, jest proporcjonalna do liczby dni pozostałych do końca ważności wykupionej polisy. Jeśli samochód został zezłomowany zgodnie z obowiązującymi zasadami, ubezpieczyciel nie może odmówić zwrotu niewykorzystanej kwoty.

O czym warto pamiętać? Przede wszystkim, trzeba wybrać legalnie działającą stację, zajmującą się skupem, demontażem i złomowaniem samochodów, taką jak Arpol Auto Złomowanie. Tylko wtedy możemy być pewni, że otrzymamy wszystkie dokumenty, niezbędne do dalszego postępowania i otrzymania zwrotu pieniędzy za OC.

Jakich formalności trzeba dopilnować po złomowaniu auta?

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest odebranie od firmy przeprowadzającej złomowanie aut zaświadczenia o przyjęciu pojazdu do kasacji oraz specjalnego protokołu. Te dokumenty, razem z dowodem rejestracyjnym, kartą pojazdu oraz tablicami będą niezbędne do wyrejestrowania samochodu w urzędzie. Zgodnie z przepisami, ta procedura jest obowiązkowa – na dokonanie formalności właściciel ma 30 dni, jeśli tego nie zrobi, zostanie obciążony karą pieniężną od 200 do 1000 zł. Wyrejestrowanie zezłomowanego auta trwa od miesiąca do dwóch, licząc od daty złożenia wniosku i kosztuje tylko 10 zł.

Jak ubiegać się o zwrot kosztów polisy OC?

Jeśli samochód został legalnie zezłomowany oraz wyrejestrowany, można ubiegać się o zwrot kosztów za niewykorzystane dni polisy OC. Najczęściej wystarczy po prostu poinformować ubezpieczyciela mailowo, telefonicznie lub poprzez portal klienta o tym, że auto już nie istnieje. W niektórych przypadkach może być konieczne napisanie specjalnego pisma i dostarczenie go do najbliższej placówki. Po zgłoszeniu pieniądze powinny zostać zwrócone przed upływem 14 dni.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.