Artykuł sponsorowany

Ubezpieczenie jako istotny element zarządzania flotą pojazdów

Ubezpieczenie jako istotny element zarządzania flotą pojazdów

Wiele przedsiębiorstw, nie tylko transportowych, posiada flotę. W niektórych firmach są one wykorzystywane do codziennej pracy, w innych służą po prostu jako środek transportu dla pracowników. W obu tych przypadkach konieczne jest ubezpieczenie samochodów. Inaczej nie będziemy mogli korzystać z aut. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak ubezpieczyć firmową flotę.

Jak ubezpieczyć firmową flotę?

Jak wynika z ustawy, każdy samochód musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej. Na szczęście dla właścicieli firmy, nie musimy ubezpieczać każdego auta osobno. Możemy objąć je wszystkie ubezpieczeniem floty pojazdów. Taka oferta jest o wiele korzystniejsza dla firmy. Warto jednak wiedzieć, że każda ubezpieczalnia inaczej definiuje flotę. Dla jednych jest to 20 aut, dla innych 10, ale dla niektórych nawet 5. Ubezpieczenie floty firmowej, które oferuje np. Broker Ubezpieczeniowy Artur Jabłoński, obejmuje obowiązkowe OC, a pozostałe są dobrowolne. Do wyboru jest m.in. AC, zielona karta, czy NWW kierowcy i pasażerów.

Jak oprócz OC warto ubezpieczyć flotę pojazdów?

Rodzaj ubezpieczenia samochodu firmy powinniśmy wybierać zgodnie z jej przeznaczeniem. Jeśli samochody Twojej firmy przemierzają dalekie trasy, warto zdecydować się na ubezpieczenie Assistance. Jest to, krótko mówiąc, wsparcie w razie uszkodzenia samochodu. Jest ono często oferowane wraz z AC. Chociaż to ubezpieczenie nie jest obowiązkowe, jest chętnie wybierane przez kierowców. Ubezpieczenie AC chroni przed szkodami, które wyrządził inny kierowca np. szkody parkingowe, kradzież, ale również szkody spowodowane przez warunki atmosferyczne. Warto wiedzieć, że w przeciwieństwie do OC, warunki tych ubezpieczeń można negocjować.

Od czego zależy cena polisy za firmową flotę?

Przede wszystkim im więcej samochodów ubezpieczasz, tym atrakcyjniejsza jest oferta. Ubezpieczyciele przy sporządzaniu oferty biorą również pod uwagę szkodowość, czyli dotychczasowy przebieg ubezpieczenia. Jeśli w Twojej firmie zdarzało się wiele szkód lub ich liczba rośnie, mimo że samochodów jest tyle samo, raczej nie licz na atrakcyjne zniżki. Na cenę polisy wpływa również oczywiście rodzaj pojazdów oraz ich wiek. W przypadku AC im starszy jest samochód, tym wyższe będą stawki. Co więcej, firmy ubezpieczeniowe zwracają uwagę czy flota, którą dysponujesz, należy do firmy czy jest ona własnością innego przedsiębiorstwa. Liczy się także to, na jakim obszarze będą poruszały się auta tzn. czy będą one kursowały jedynie po terenie Polski, czy np. całej Europy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.