Kim jest broker? Sprawdź, kiedy warto się do niego udać

Kim jest broker? Sprawdź, kiedy warto się do niego udać

Broker pośredniczy między klientem a firmą lub organizacją. Jego zadaniem jest doprowadzenie do pożądanej transakcji, z której odbiera sobie prowizję jako wynagrodzenie. Działa w branżach finansowych, na rachunek klienta. Jakimi konkretnie aspektami może się zajmować? W czym może ci pomóc? Dowiedz się więcej o zawodzie brokera i czy to jest osoba, której umiejętności potrzebujesz.

Kim jest broker informacyjny (infobroker)?

Zacznijmy od brokera informacji. Jakie jest jego zadanie? Zajmuje się on wyszukiwaniem informacji, czyli profesjonalnym researchem na zlecenie klienta. Pozyskuje dane różnego typu. Dokonuje także ich analizy i oceny. Dociera nawet do informacji ukrytych, co jest czasochłonne i pracochłonne. Wszystko jednak, co robi musi być legalne. Infobrokerzy powinni posiadać wysokie wykształcenie i duże zdolności analityczne oraz techniczne.

Wszelkie zdobyte przez brokera dane muszą być opatrzone wiarygodnymi źródłami. Dokonane przez niego podsumowania mają często formę raportów i baz danych. Podczas analizy posługuje się uznanymi metodami naukowymi. Wyszukiwanie poprzedza sporządzenie strategii i ustalenie potrzeb odnośnie do informacji. Na podstawie działania brokera informacyjnego często podejmowane są decyzje ogromnej wagi.

Czym zajmuje się broker ubezpieczeniowy?

Pełni funkcję pośrednika między klientem a firmą ubezpieczeniową. W ramach otrzymanego pełnomocnictwa, na zlecenie zainteresowanego ocenia ryzyko związane z określonym ubezpieczeniem, doradza osobie chcącej się ubezpieczyć, uczestniczy w spotkaniach z agencją ubezpieczeniową. 

Broker ubezpieczeniowy jest osobą niezależną, działającą w interesie klienta. Podlega kontroli Komisji Nadzoru Finansowego. Zanim zaproponuje rozwiązania i oferty najlepsze dla zleceniodawcy, przeprowadza dokładne analizy, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Wynagradzany jest przez firmę ubezpieczeniową po opłaceniu składki przez klienta. Jeśli jest taka konieczność, wspiera go podczas procesu uzyskiwania odszkodowania. Co ważne, infobroker podlega obowiązkowi ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (zawodowej), w ramach swojej działalności.

Kto to jest broker giełdowy?

Broker giełdowy bywa używany zamiennie z maklerem giełdowym. Różnią się między sobą tym, że pierwszy działa na rzecz klienta, a drugi na własny rachunek. Broker giełdowy to inaczej broker finansowy. Pośredniczy on w transakcjach przeprowadzanych na giełdzie papierów wartościowych. Może pracować w firmach trudniących się działalnością maklerską. Tak samo jak inni brokerzy doradza klientowi i wyszukuje najkorzystniejszej dla niego oferty. 

Zarabia na prowizji lub dostaje ustalone w umowie wynagrodzenie od klienta. Nie każdy makler doradza, zwłaszcza, że dba on o swój interes. Dlatego często lepiej jest zwrócić się do brokera i skorzystać z jego pośrednictwa. Broker finansowy musi dobrze znać zasady panujące na rynku i obecną sytuację giełdową w kraju i na świecie oraz umieć reagować w sytuacjach kryzysowych.

Niestety zdarzają się sytuacje, kiedy brokerzy giełdowi oszukują swoich klientów. Jeśli tak się stanie, należy to natychmiast zgłosić na policję. Warto też skorzystać ze strony cert.pl i tam odnotować firmę, za sprawą której doszło do incydentu. Ważne jest też to, by zadbać o swoje dokumenty tożsamości, dane bankowe i inne. Kartę musisz zastrzec i poinformować bank o zdarzeniu. Warto też skorzystać z opcji chargeback, by odzyskać przelane pieniądze. Inną opcją jest skontaktowanie się z Rzecznikiem Praw Tradera. 

Broker samochodowy - jaka jest jego funkcja?

Inaczej nazywa się auto brokerem. Wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, szukających najlepszych ofert sprzedaży samochodów. Możesz kupić u niego pojazd w niższej cenie, z racji tego, że jest niezależnym sprzedawcą. Ponadto pomoże ci wybrać to, co dla ciebie będzie najlepsze. Może służyć wsparciem także podczas załatwiania formalności związanych z kupnem lub leasingiem samochodu.

Broker samochodowy sprowadza pojazdy z kraju i zagranicy. Może je także pozyskiwać prosto od producenta, z którym współpracuje. Co ważne samochodu kupione u brokera mają tak samo gwarancję, jak auta kupione u dealera. Auto broker cały czas analizuje rynek i uzupełnia swoją wiedzę branżową.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.