Artykuł sponsorowany

Kiedy konieczne jest prowadzenie księgi przychodów i rozchodów?

Kiedy konieczne jest prowadzenie księgi przychodów i rozchodów?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością rozliczania się z fiskusem. W Polsce istnieją różne formy opodatkowania, a jedną z nich jest prowadzenie księgi przychodów i rozchodów (KPiR). W tym artykule dowiesz się, kiedy prowadzenie KPiR jest konieczne oraz jakie są jego zalety i wady. 

Kiedy prowadzenie KPiR jest obowiązkowe?

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów jest obowiązkowe dla przedsiębiorców, którzy wybrali opodatkowanie na zasadach ogólnych, czyli na podstawie skali podatkowej lub stawki liniowej. Dotyczy to zarówno osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak i spółek cywilnych. Przedsiębiorcy mający status małego podatnika oraz osiągający roczne obroty nieprzekraczające równowartości 2 milionów euro mogą również korzystać z KPiR. Warto jednak pamiętać, że przedsiębiorcy prowadzący pełną księgowość lub korzystający z ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie muszą prowadzić KPiR.

Zalety i wady prowadzenia KPiR

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów ma swoje zalety i wady. Do zalet zaliczyć można przede wszystkim prostotę oraz niższe koszty prowadzenia ewidencji finansowej w porównaniu z pełną księgowością. KPiR pozwala na dokładne śledzenie przychodów i kosztów, co ułatwia kontrolowanie sytuacji finansowej firmy. Wśród wad warto wymienić konieczność ewidencjonowania każdej transakcji oraz brak możliwości korzystania z ulg podatkowych, takich jak np. amortyzacja. Ponadto, przedsiębiorcy prowadzący KPiR nie mają możliwości wyboru metody ustalania kosztów uzyskania przychodów.

Usługi biur rachunkowych - księgi przychodów i rozchodów w Czechowicach-Dziedzicach

Wiele osób prowadzących działalność gospodarczą decyduje się na skorzystanie z usług biur rachunkowych, które oferują kompleksowe wsparcie w zakresie prowadzenia księgi przychodów i rozchodów. W Czechowicach-Dziedzicach znajdziemy wiele takich firm, które świadczą usługi na najwyższym poziomie. Korzystając z usług biura rachunkowego, przedsiębiorca może skupić się na prowadzeniu swojej firmy, nie martwiąc się o formalności związane z rozliczeniami podatkowymi. Biuro rachunkowe pomoże także w optymalizacji kosztów oraz doradzi w kwestiach związanych z opodatkowaniem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.