Co zrobić, aby uzyskać dopłatę do samochodu elektrycznego?
Dopłata do zakupu samochodu elektrycznego to możliwość, z której można skorzystać dzięki rządowemu programowi „Mój elektryk”. Dzięki temu właściciele oszczędzają sporą sumę pieniędzy. Dofinansowanie wprowadzono przede wszystkim ze względu na troskę o środowisko naturalne – takie pojazdy nie stanowią dla niego zagrożenia i nie emitują szkodliwych spalin jak silniki benzynowe czy diesle. Jak uzyskać taką pomoc?
Kto może skorzystać z dotacji na zakup samochodu elektrycznego?
Z dofinansowania na zakup samochodu elektrycznego mogą skorzystać osoby prywatne oraz prowadzące działalność, przedsiębiorcy, samorządy, instytucje oraz organizacje pozarządowe. Pierwszy nabór dotyczył tylko osób fizycznych, ale od kolejnego etapu przyjmuje się także wszystkie wyżej wymienione osoby. Dopłata do samochodów elektrycznych obejmuje podział na nowe auta zeroemisyjne kat. M1, N1, L1e-L7e. Kategoria M1 to pojazdy do przewozu osób, które mają więcej niż 8 miejsc, N1 – zaprojektowane do transportu ładunków, mające maksymalną masę całkowitą 3,5 t, L1e – motorowery dwukołowe, L2e – motorowery trójkołowe, L3e – motocykle dwukołowe bez bocznego wózka, L4e – motocykle dwukołowe z bocznym wózkiem, L5e – motocykle trójkołowe, L6e – czterokołowce lekkie i L7e – czterokołowce.
Przeczytaj również: Na czym polega upadłość konsumencka?
Jak dostać dopłatę do samochodu elektrycznego?
Program „Mój Elektryk” pozwala na uzyskanie dopłaty od 12 lipca 2021 roku. Można otrzymać rządowe wsparcie finansowe o maksymalnej kwocie 27000 zł, jeśli wartość pojazdu nie przekracza 225000 zł, a wnioskodawca zadeklaruje minimum 15000 km rocznego przebiegu i posiada Kartę Dużej Rodziny. Przy braku deklaracji kwota ta wynosi 18750 zł. Aby cieszyć się dopłatą, trzeba złożyć wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do 30.09.2025 r. Możliwość zakupu aut zeroemisyjnych objętych tym programem oferuje m.in. autoryzowany dealer samochodów elektrycznych Auto Krak, który dba o środowisko naturalne.
Jakie warunki trzeba spełnić, żeby nie zwracać dofinansowania?
Osoba, która otrzyma dotację, musi utrzymać trwałość przedsięwzięcia przez dwa lata od zakupu. Zakazane jest zbycie pojazdu, istnieje konieczność zarejestrowania go w Polsce, posiadania ubezpieczenia OC i AC (regularnie opłacanych) oraz oznakowanie pojazdu według wytycznych NFOŚiGW.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana